söndag 21 mars 2010

Vad som händer

Jag måste faktiskt säga att jag har känt mig snyggare. I skrivande stund kan jag räkna till inte mindre än fjorton tejpbitar i diverse färger på min rumpa, på min rygg och i min nacke. Neonfärgerna rosa och blå tillsammans med hudfärgade och vita. Skitfint. Och bekvämt är det också. Eller inte. Anledningen till detta är att jag suttit lite fel på jobbet, kanske har jag också knuffat undan kudden i sängen några gånger för mycket. Detta har gett mig muskelinflammationen från helvetet som petat till nerver och gjort hela vänstra sidan av min kropp till en enda stor röra av smärta och nu också tejpbitar. Jag tuggar antiinflammatoriska och får laserbehandlingar, gör konstiga stretchövningar och gnäller över detta mest hela tiden. Har haft rejält ont i över en månad nu, började tröttna ungefär samtidigt som det blev sämre igen. Jag hoppas att tejpen hjälper. Jag ser verkligen inte fram emot att dra av den.

Min status för tillfället, alltså. Jag har med flit undvikit att blogga eftersom jag inte vill låta alltför gnällig (vem vill läsa det?). Kanske lite dumt att flytta över till en ny blogg och sedan inte skriva, men ibland tänker man minsann inte längre än näsan räcker. Jobbar gör jag också, en himla massa faktiskt. Ekonomiassistent/slav som lyfter papper och knappar in siffror. Det är inte precis det jag vill göra resten av mitt liv, men att tjänar pengar är ju trevligt och att vara den enda kvinnan (höhö) på hela företaget förutom min mor är minst sagt underhållande. Annars längtar jag mest efter våren, shoppar lite för mycket och sover lite för lite. Det sistnämnda förstår jag inte alls, sedan när har någon bestämt att jag självmant ska vakna halv åtta en lördag? Det är INTE okej någonstans!

Hur som helst, i morgon sparkar jag igång här igen. Är väldigt tacksam att ni tittat in här ändå trots att jag inte varit så pigg på att uppdatera (jag har pillat in en statistikmätare för er som undrar och tycker den är oerhört underhållande). Nu ska jag dra lite i min nacke, alltid lika roligt.

Pusskram!

1 kommentar:

  1. låter creepy med laser grejs, hoppas att det blir bättre snart. Men du får gärna visa mig hur man pillar dit statistikmätare på sin sida, för det har jag velat ha länge :)

    SvaraRadera