onsdag 14 april 2010

There ain't no other step than one foot right in front of the other

För en gångs skull sitter jag inte och sliter mitt hår framför ett kraschat studera.nu samma kväll som ansökningarna ska vara inne. Jag skickade in min i förmiddags. Okej, en dag till godo kanske är lite väl tajt egentligen, men jag har velat fram och tillbaka så länge att jag inte riktigt kände att det var ok att skicka in en ansökan och sedan ångra sig ett par dagar innan deadline och inte kunna göra någonting åt det. Det är med världens största klump i halsen som jag har valt en journalistikutbildning på Södertörn högskola som första val. Stockholm. Jag har ingen aning om jag ens kommer in, vill jag komma in? Åsikterna om skolan är minst sagt blandade, och det gör mig lite nervös. Och journalistik! Herregud! Jag har alltid sagt att det verkligen inte är något för mig. Hur gick det här till egentligen?

3 kommentarer:

  1. Haha, tack! Jadu, det är väldigt möjligt att det var jag som krängde på dig de där glasögonen, hoppas att du gillar dom åtminstone, jag älskar mina i alla fall!

    SvaraRadera
  2. Jag tror att jag bestämt mig för att det inte blir plugg för mig i höst. har inte skickat in något. Kanske kommer jag sitta där i sista sekunden imorgon (eller är det ens möjligt?) och söka mågot. helvete.. nu blev jag lite panikig här..

    SvaraRadera
  3. Ojdå, vad skulle jag ringa chefen för? Skönt att du gillade dom så det inte blev ett sånt där "Jobbiga brud som tvingade mig att köpa..."-situation. Sjuttsingen vad störigt att jag inte kommer ihåg dig, haha! Såna där tillfälligheter är ju så jäkla roliga.

    SvaraRadera